WSPÓŁCZESNE NAUKI

0

2f38dbf641a9cce10a5a4928c48d7090,640,0,0,0

Nie ulega bowiem wątpliwości, że nasze współczesne nauki me­dyczne, których osiągnięcia są olbrzymie, a możliwości niewyczer­pane, są dziedziną nauki kostniejącą w ramach narzuconych częś­ciowo przez nią samą, częściowo przez społeczeństwo. Obmyślać się należy, że upór, z jakim prof. Aleksandrowicz głosi konieczność skierowania medycyny na tory interdyscyplinarności, jeśli ma ona osiągnąć wymierne rezultaty w walce z rosnącym zagrożeniem, ja­kie stanowią choroby społeczne i cywilizacyjne, nie zyska mu wielu przyjaciół w świecie medycyny. To, co Aleksandrowicz.proponuje, sprzeczne jest z rutyniarstwem lecznictwa zarówno otwartćgo, jak i zamkniętego, a więc narusza błogie, biurokratyczne status quo. Nic więc dziwnego, że autor domaga się, by reformę medycyny rozpo­cząć od reformy studiów medycznych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *